nili maman photography

יום שני, 5 בנובמבר 2012

סלט עדתי

גם אני נשביתי בענין ה-לאכול פחות בשר, את ביבי לא הצלחנו להפיל עדיין אבל את התזונה שינינו. כן, זה קשור, זה בגלל המחאתיים האלו.
זו מגמה רווחת בכל העולם, ואנחנו מצטרפים לעגלה. אני לא מוותרת על אכילת בשר לגמרי, אבל משתדלת להוריד את זה לפעם בשבוע, או שבועיים. מסתבר שכאשר אני כן אוכלת בשר, הגוף שלי לא תמיד מרוצה מהרעיון. הפסקתי גם לשתות חלב ואני שותה קפה על סויה, זה מגעיל, ומאידך עכשיו גם קפה על חלב לא טעים לי. זה מקרה ברור של היאח הידד.
אז עכשיו יש לי במקרר כל מיני מוצרים משונים, אגוזים, דגנים, אצות וכדומה.
הנה רשימת חומרים מהם הרכבתי לי הערב סלט קטן. אני לא חושבת שלכל אחד יש את זה במקרר, גם לי לא היו כאלו עד לפני כחודשיים, אז אם גם אתם מתכננים להצטרף למדרון התלול של צמחונות/טבעונות/פחות בשר, כדאי להצטייד בכאלו עניינים.
עם כל הכבוד ללוק המעט יפני של הסלט הזה, אני מבשלת כמו מרוקאית מהרי האטלס, כלומר הכמויות הן "לפי העין", הטעם לפי הפה, לרוב יוצא טעים.

רשימת החומרים
אצות וואקמה, בערך חופן, יש להשרותם במים לפני השימוש למשהו כמו עשרים דקות. את המים שמסננים קראתי שכדאי להוסיף לעציצים, כי יש בהם המון מינרליים, מחכה שיצמחו לי עציצי פרא.
חופן בוטנים
חופן אגוזי קשיו
ערימונת (בערך כף) שומשום קלוי
גזר אחד מגורר על מנדולינה ולא קונצרטינה
קולורבי גם הוא יקבל טיפול גירודי למשעי
חופן פטרוזיליה
בערך שני גבעולי נענע
גבעול אחד של סלרי סלרי
חצי בצל סגול, אפילו רבע יספיק. כל העסק כאן די דומיננטי

רוטב
בערך שתי כפות סויה
משהו כמו חצי כף מיסו
רוטב דגים, שלוק, לא יותר, זה חזק הדבר הזה
כמה טיפות שמן שומשום
מעט סוכר, היפנים אוהבים את הרטבים שלהם מלוחים, לכן לדעתי הסוכר נדרש למתן את העסק

נ.ב. תכננתי לשים שם מקלוני שעועית, שזה סוג של אטריות, אבל שכחתי. 

אין תגובות: