nili maman photography

יום שבת, 9 באפריל 2011

מליסה Vs. קרוקס

כמעט חילול הקודש, אני יודעת, אבל אם תעצרו רגע ותחשבו על זה, זה לא כל כך בלתי הגיוני. מדובר בשני מותגים שמייצרים נעליים מחומרים פלסטיקיים ממוחזרים. מליסה עושה אותן מפי.וי.סי וקרוקס מקרוסלייט, תערובת פלסטיקית ייחודית.
אז מה שווה ומה שונה ומה הכי אהבתי?
מליסה הן נעליים uber שיקיות. המותג פועל כבר מעל שני עשורים. הם מתמחים בשיתופי פעולה עם טובי המעצבים באופנה, אדריכלות וכאלו מין.
העיצוב של ויויאן ווסטוד


קרוקס הן הנעליים שכולם אוהבים לשנוא, הן מוקצות מחמת מיאוס, נקשרות למשהו ישראלי, לא אופנתי, רשלני וכמעט פושע (והן בכלל מקולורדו, ארה"ב)


אולי אם את אחות נסלח לך על זה, אולי



הקרוקס נולדו בקולורדו ארה"ב, כאמור, ונולדו, כידוע לכולם, מגחמה וצורך של משיטי יאכטות, או חיות מים אחרות, להשתלב טוב יותר במרחב הימי-חולי. לדעתי הצורך הבסיסי הזה נותר ללא מענה, כי הנעליים האלו לגמרי נוטות לגרום לאנשים מסויימים להשתטח על התחת כשיש כמה טיפות מים על הרצפה, למשל לי. מאידך הם המציאו סוליות מיוחדות בגיזרת הנעליים לבעלי מקצוע: אלללף-סטופ,טית-טבח.
מסה, לטבח שאינו חובב סקי מטבחים


מליסה מתרכזים במה שחשוב: היופי

MELISSA AMAZONISTA

נעלי מליסה מיוצרות בברזיל, מחומרים ממוחזרים, מסתבר שברזיל היא סוג של מעצמת עיצוב במיחזור, כמו למשל כאן, התכשיטים של בטקודה. הפעם הקולקציה עוצבה בהשראת האמזונות, באמזונס.

הבדל עיקרי נוסף בין שני הזרמים הוא האימום של הדגמים, בברזיל האימום השולט הוא צר, עד צר מאוד. אני קניתי דגם כזה בסגול-קטיפה, מידה אחת יותר והוא עדיין צר מדי. 
קרוקס יוצרים אימום רחב יותר, גם בדגמים החדשים שיצאו בשנים האחרונות, שמבקשים למקם את החברה במקום יותר אופנתי ופחות במקום של נוחות. הנה הדגם החביב עלי לקיץ הקרוב

אני מדוזה עדינה

וזה מגיע גם בגירסא מנומרת
אני נמר ארררוואו
והמדוזה של מליסה, שיתוף פעולה עם GAETANO PESCE ארכיטקט איטלקי, הן עשויות עיגולים-עיגולים, ומגיעות בצורת מגף. הרעיון המדליק למדי שעומד מאחוריהן, הוא שכל אחת יכולה לעצב את הנעל ככל העולה על רוחה באמצעות זוג מספריים.
מדוזה שאפשר לאלף
הבדל נוסף הוא רמת המחירים, מליסה יקרות, לעומת קרוקס, שמציעות מחירים המכונים עממייים. והערה אחרונה: אני טיפוס שצריך ללכת יחף, תמיד, אבל לא יוצא לי, כמעט כל נעל גורמת לי להזעה, גם נעל ספורט, וגם נעל עשויה עור, מכאן שברור ששני זני הפלסטיק האלו לא מומלצים בכלל לשכמותנו, ובכל זאת, אני אוהבת ללכת איתן ומרגישה שהמליסות שלי כבר בחנות מריחות ריח פלסטיק לא חינני בעליל, ריח שמחמיר בהמשך, לעומתן הקרוקס נותנות מענה טוב יותר לבעיה הזאת.
יאללה שיהיה קיץ חם לח ונעים.

3 תגובות:

Macabre Doll אמר/ה...

באת לי בטוב למען האמת, אני צריכה נעליים כאלה להכנס איתן לנהרות באירופה וכלמיני מקורות מים עם אבנים בתחתית
מדוזה עדינה איט איז

נילי אמר/ה...

בכבוד :)

Michal (Skeletons Out of Closet) אמר/ה...

אוי הראשונות.
שמעתי במליסה נמכרות בקסטרו במחירים שפויים יחסית...