nili maman photography

יום שני, 10 בינואר 2011

עוגת לימון, שקדים טחונים וקמח תירס

או בקיצור עוגה טעימה.
יש לי חיבה עמוקה ואף אהבה רבה לתכניות בישול, יותר מכל דבר אחר, זה מרגיע אותי, מנחם אותי, מאסקפ אותי. גם כשאני לא במינה את השפה, אוכל הוא בעיני שפה אוניברסלית ללא מילים.אני חושבת שזה התחיל אצלי ממש מוקדם, כשעדיין היתה רצועה של שידורים בערבית בערוץ היחיד שהיה בטלוויזיה, בין השאר היתה מין תכנית כזאת שעסקה בכל מיני נושאים, אין לי מושג במה, זה היה בערבית, ובין השאר היתה שם גם פינת בישול. אני זוכרת את המצלמה עוברת בקלוז-אפ על שורה ארוכה של קעריות זכוכית קטנות, ובכל אחת מהן מרכיב  אחד של המתכון, אז לא היו מנופפים בשמנת של מוסא או במטלית של ג'וחא, סתם מבשלים, כי צריך וכי זה כייף.
בשנים האחרונות אני מרבה לצפות בכל מיני תכניות בעריכתי האישית, כאלו שלא משודרות באף ערוף בארץ, אלא בעיקר אצל הכובשים, הבריטים, השם יקום מטבחם התפל.

יפה, אופה וקושרת שיחה
נייג'לה לואסון היא אחת הכוכבות החביבות עלי לרוב, היא גם יפה וגם אופה, וגם מדברת ללא סוף, יש לה לפחות עשר מילים לתאר כל צבע וכל טעם, בין לבין, פעם בכמה תכניות, היא עושה משהו שבא לי לנסות. כמו עוגת הלימון שהכנתי ביום שישי האחרון. היא נאכלה עד תום, בלי להשאיר עדות או חותם, חוץ מריפוד נוסף בבטני הרוטטת. תאלצו להאמין לי שהיא טעימה גם ככה. היא מאוד דומה לעוגת סולת תפוזים, אלא שבמקום סולת יש בה קמח תירס ובמקום תפוזים יש בה לימונים.

החומרים:
100 גר קמח תירס
200 גרם שקדים טחונים
1 ו-1/2 כפית אבקת אפיה
*לערבב הכל ביחד

200 גר חמאה
200 גר סוכר (אני שמתי כ-100 וזה הספיק בהחלט)
*להקציף ביחד
להבליע בפנים לפי התור (לא לדחוף!) 3 ביצים
אחרי כל ביצה אפשר גם להוסיף חלק מהתערובת היבשה
גרדת לימון מלימון שלם

את כל המסה לשים בתבנית 24 והופ לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות ל-40 דקות

בינתיים:
מיץ לימון סחוט, מההוא שגירדנו קודם, להוסיף לו 100 גר' אבקת סוכר (אפשר פחות)
לערבב על אש קטנה וליצור סירופ.
את הסירופ לשפוך על העוגה אחרי שחוררנו אותה עם ספגטי, או עם קיסם, או עם סכין, או עם מזלג. העיקר שיהיו בה חורים. העוגה תשתה בשמחה את הרוטב, ואנחנו נאכל בשמחה את העוגה.
החיים הם חמוץ-מתוק, פעם אתה למטה ופעם, נו, קצת יותר למטה.
תהנו 

אין תגובות: