nili maman photography

יום שלישי, 7 ביוני 2016

יאללה, תרים אותי, תיכף שבועות

הערך טירמיסו בויקיפדיה, מופיע תחת הנושא מגדנאות, חשבתי שיש מילים שכבר לא קיימות יותר. נחמד לגלות שטעיתי.
טירמיסו הוא אחד הקינוחים החביבים עלי, אם כי אני לא נוטה ליזום את הכנתו בעצמי. את ההזדמנות להכין כזה קבלתי אחרי שהיחצנית (למה להסתובב סחור סחור :-) ) כמה מוצרים לבדוק, הלכתי על זה.
קבלתי שני סוגי בישקוטים ו"עלים" לקרמשניט, שטרם נבחן מקרוב.
הלכתי על המתכון שהיה מצורף לערכה. בפעם הראשונה עם גבינה עלומה מהשוק שהמוכר הבטיח לי שהיא מכילה 42% שומן - לא פחות! בפעם השניה הלכתי על המסקרפונה הקלאסית של גד, וזה היה כל כך הרבה יותר טעים. 


טירמיסו ותחרה. 

המוצרים הם מתוך סדרה שנקראת BONOMI, המיובאים לארץ על ידי דנשר. הם לגמרי עושים את העבודה, סופגים את הקפה שבתוכו הם אמורים לשחות ונשארים במרקם נעים וטעים. 


הצילומים שלי בסיועו של יועץ העל, יואב ויכסלפיש
להלן המתכון הפשוט שעובד מצוין:


לקערה או תבנית עגולה בקוטר 20 ס"מ

1 חבילה (200 גר') עוגיות בישקוטים Bonomi בטעם קקאו
1 כוס (240 מ"ל) אספרסו חזק (או 1 כף אבקת קפה נמס מומסת ב – 1 כוס מים רותחים) מצונן
2 כפות (30 מ"ל) ליקר קפה
2 גביעים (500 גרם) גבינת מסקרפונה
1 כוס פחות 2 כפות (100 גרם) אבקת סוכר - אני קצצתי את הכמות בחצי, מטעמי מצפון ובריאות. 
1 כפית תמצית/מחית וניל
1 ו – 1/4 כוסות (300 מ"ל) שמנת מתוקה

לעיטור 
1/4  כוס אבקת קקאו

מכינים את מלית הגבינה – בקערה טורפים היטב את הגבינה עם אבקת סוכר ותמצית/מחית וניל. בקערת המיקסר מקציפים לקצפת יציבה את השמנת המתוקה. מקפלים את הקצפת בהדרגה לתערובת הגבינה, בכל פעם שליש מכמות הקצפת ועד לקבלת תערובת אחידה.


מרכיבים – מעבירים את הקפה לקערית רחבה. מוסיפים את הליקר ומערבבים היטב. טובלים את הבישקוטים טבילה קצרה, כ – 2 שניות מכל צד, ומרפדים בשכבה אחידה את התבנית או הקערה. יוצקים מעל מחצית ממלית הגבינה ומיישרים את פניה כך שתכסה באופן אחיד את הבישקוטים. מנפים מעל שכבה דקיקה של אבקת קקאו. חוזרים על הפעולות בשכבה נוספת של בישקוטים טבולים בקפה וקרם גבינה. לפניי ההגשה מנפים מעל שכבה דקיקה של אבקת קקאו.

הטירמיסו נשמרת בקירור עד 5 ימים. כך לפי המתכון, אם זה מחזיק 5 ימים, סימן שלא הזמנתם את האורחים הנכונים לחלוק את הקינוח הזה איתכם. 



אלו הבישקוטים שמציצים בין ערימות של מסקרפונה ושמנת. 

תלתל טירמיסו
עלים לקרם שניט (300 גרם)- מחיר בקרוב: 14.90 ₪, שכאמור טרם דגמתי.
בישקוטים (200 גרם) : 6.90 ₪, זה המחיר בערך, שישתנה בהתאם ממרכול, לרשת שיווק, לסופר, או למכולת השכונתית, אם בטעות יהיו לה גם כאלו.


אין תגובות: