nili maman photography

יום שלישי, 12 באפריל 2016

טעימות: תחליפי חלב מין הצומח של חברת Rice Dream

אחת התוצאות העקיפות של המחאה החברתית היתה שהפסקתי לשתות חלב, כמעט לחלוטין, היתה תקופה שגם התנזרתי מגבינות, אבל חזרתי לזה, גם אם באחוזים קטנים בהרבה. את החלב אני קונה אם צריך אותו במתכון מסויים, לפעמים אני משתמשת בתחליפים, כמו למשל מים, חלב קוקוס וכדומה.

אחרי ניסיונות רבים של שימוש בחלב סויה, שהפך לנפוץ גם בבתי הקפה, וכבר לא גורר אחריו תוספת תשלום, היאח, הידד, עברתי לשתות אמריקנו (נקי, בלי כלום, תודה).

לפני כשבועיים קבלתי להתנסות שלושה סוגי משקאות חלופיים, המבוססים על הצומח, של חברת Rice Dream, מתוך הסדרה שכוללת כמה מוצרים, ביניהם משקה אורז אורגני, ללא תוספת סוכר (מוצר שבטח אבדוק מקרוב בעתיד), משקה אורז בתוספת קוקוס (נשמע אקזוטי, לא?!), משקה אורז בטעם וניל ומוצרים נוספים בתוספות של סידן. אני ניסיתי את החלב על בסיס אורז, חלב שקדים ושיבולת שועל.


המוצרים מתאימים כמובן לטבעוניים, צמחוניים, לרגישים ללקטוז החלב ולאלרגיים לחלבון החלב.
מכיוון שמאוד אהבתי לשתות חלב, ככה נקי, לפני השינה, בדקתי איך תחליפי החלב עומדים במשימה, רובם מתקתקים, וטעמים למדי, אם כי את המתיקות יש לזקוף לטובת סירופ התירס שקיים בהם, סוג של ממתיק, שמחליף סוכר, אבל גרוע לא פחות. אנ מודה שלא הצלחתי למצוא הבדלים בין חלב אורז לחלב שקדים. בתור תוספת לקפה, המוצרים עושים עבודה טובה למדי.

בדקתי גם את תיפקוד החלב בבישול והכנתי דייסת שיבולת שועל, קבלתי סמיכות טובה וטעם מוצלח למדי.

לסיכום בסך הכל מדובר במוצרים טובים, מומלץ בכל זאת לקרוא את האותיות הקטנות במרכיבים, אם אתם מעדיפים שלא לצרוך סוכר על שלל צורותיו, וגם לשים לב כי חלק מהמוצרים מכילים גלוטן. 

כמה זה עולה לנו: מחיר המוצר נע בין 13 ל-20 ש"ח. 

אין תגובות: