nili maman photography

יום ראשון, 11 בנובמבר 2012

עב בשר

הטרנד הפושה במחוזותינו של קורבנות גארי יורופסקי, של מעבר חד לטבעונות, צמחונות וכאלו, פשה גם בי. אמנם לא עברתי לצמחונות מלאה ובוודאי שלא לטבעונות, אבל אני משתלדת מאוד להמעיט באכילת בשר ובשתיית חלב, הויתור על ביצים לא בא בחשבון. לכן כשקבלתי הזמנה לארוחה בעב בשר, לקחתי כמה דקות של מחשבה לפני שעניתי, דקות קצרות מאוד, כי אני מאוד אוהבת לאכול בשר. מאוד.

אולי זו ההפרטה ששיפרה ככה את סלט הירקות של הקיבוץ- סלט קיבוץ
המנה הראשנה היתה סלט, המכונה סלט קיבוץ, לא יודעת באיזה קיבוץ מגישים כזה סלט, אני מוכנה להצטרף אליו כאן ועכשיו, בקיבוץ שבו הייתי לא היה כזה סלט. הסלט נראה תמים במבט ראשון, פשוט וכמעט משעמם, אבל הביס הראשון מגלה חגיגה של טעמים פריכים וטריים עם רוטב מצוין, ניסיתי לשחזר אותו בבית, בינתיים עם הצלחה חלקית בלבד.

קבלנו את פוקצ'ת הבית שנותרה בודדה על השלחן, לא בגלל טעמה, אלא בגלל החשש הכבד ששרירי הקיבה לא יעמדו בכל מה שיגיע אחר כך.

אחד הקינוחים האהובים עלי מאוד מאוד, הוא כנאפה, אני אפילו מכינה גירסא לא רעה משל עצמי, אבל הכנאפה טלה שהוגשה לנו בעב בשר, כמעט מאיימת על מעמדה של הכנאפה היקרה והאהובה במתכונתה המתוקה.

במקום גבינה? בשר! גאוני וטעים.

את הסיגרים שהוגשו על סלט עלים חבבתי מאוד, את סלט העלים קצת פחות, הוא היה יבשושי ונטול ענין. הסיגרים לעומת זה שהיו מלאים בבשר באנטריקוט, היו משובחים. 

זה אינו סיגר. 

מנה נוספת שמאוד חבבתי למרות שזה היה "רק סלט" היתה סלט ירקות שורש, עם רוטב תפוזי על ירקות שורש מגורדים, טעים ומעניין ומשמח.

סלט שורשים, גם בריא וגם טעים


גארי, היזהר!

גארי היזהר 2!
המנות העיקריות כללו נתחי סינטה ואנרטיקוט שהיו מטופלים בצניעות, ובפשטות וטעימים מאוד. 
היו גם קינוחים, אבל אני לא זוכרת, קשה לאכול בשר, קשה אבל טעים. הכי בא לי לציין לטובה את הלבביות של השפית ושל בעל הבית, שהגיש לשלחן צלחת אחרי צלחת כאילו שאנחנו מתארחים אצלו בסלון בשבת בצהריים, זה נעים לקבל כזה יחס, מקווה שזו הגישה כלפי כל אורח שנקלע למסעדה.

אסתי גרוס השפית, ונתח בשר.
*כל הצילומים בפוסט של הצלם דניאל לילה, באמת היה חשוך מדי לצלם שם עם טלפון-חכם.

עב בשר, רחוב הברזל 34, רמת החייל, תל-אביב














תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.