nili maman photography

יום שישי, 10 בפברואר 2012

קבאסה - בראש סבבה



ההזמנה שהגיעה במייל מהיחצ"ן הכניסה אותנו לדילמה הקבועה – מחד, היחצ"ן מצ'פר ומצפה לפרגון, ומנגד, צריך להיות כנים עד כמה שניתן. הפעם, למזלנו, לא היה דיסוננס קורע לב, ובכל מקרה, הרי גם הדבש וגם העוקץ.

מבט אל הבר

מסעדת "קאבסה-טאפאס & סושי", דהיינו, ראש בספרדית, נפתחה לפני כחודשיים במיקום אסטרטגי למדי: פארק המדע ברחובות, איזור עמוס סועדי הייטק בשעות הצהריים, ועתיר בחובבי מדע וספקנים בבילוי החם בעיר -  הרצאות ודיונים בפאבים באיזור, אגב שתיית בירה. אם זה נשמע לכם מתנשא, זה רק משום שאנחנו נבוכים לספר שלא יוצא לנו להסתובב שם הרבה, וחבל.



המסעדה מעוצבת באופן נעים למדי, למרות שהיה ויכוח בשולחן האם היו קצת יותר מדי אלמנטים משנות ה-90, או שמא זה פשוט אופייני לאיזורים מוכי היי-טק. עברנו אל התפריט, שהכניס אותנו לסוג של בעיה – הוא עמוס כל טוב, כשהדגש הוא על "עמוס". עשרות מנות טאפאסיות ועוד עשרות במדור הסושי (שלא נדגם הפעם) בלבלו אותנו. בסוף הסתדרנו, אבל כדאי לשקול לדלל קצת את התפריט, או לחלופין – תעברו על התפריט לפני שאתם מגיעים למסעדה.

פתחנו בסנגריה חמה ומצויינת, שעשתה טוב על הלב. לצד הסנגריה, שמנו לב, וזה טרו-סטורי למרות שזה נשמע מטופש וקצת ערוץ הקניות, לכוסות: כוסות נהדרות עם עיצוב דופן כפולה, המותיר רווח בין שתי הדפנות. יוצא שם גם עיצוב מגניב, גם משקל קל כנוצה וגם אפשרות למזוג לתוכן משקאות קרים או חמים. אפשר לרכוש אותן  במקום תמורת 25 ₪.
הסלט היום ירוק מאוד. ורענן.
סלט ירק ופיצוחים רענן – נענע, כוסברה, פטרוזיליה וגרעיני חמניה - טעים מאוד, לימוני ומרענן, נבלע עד גזיר הירק האחרון (33 ש"ח לצלחת צנועה מדי לטעמנו).

Flat bread מיקסו-מעורב ספרדי (34 ש"ח), לחם שנאפה במקום ועליו מעורב ירושלמי, עם לבבות וכבדים ויוגורט מעל. היתה מנה טעימה ועשירה, וכדאי לכם לתת לזה לעמוד דקה או שתיים, כדי שהמיצים יחלחלו ללחם.
(לא נותרה עדות מצולמת, כי זללנו לפני שצלמנו)

גם לעגבניות קר בחורף

 סלט עגבניות עם לבנה כבשים - אנסלדה דה טומאטו – (33 ש"ח) העגבניות היו קרות מדי, לא היה להיט. אולי כדאי שלא להגיש עגבניות בחורף, כי זו פשוט לא העונה.

שרימפס ברוטב חמאה, יין לבן וציר פירות ים (42 ש"ח) – מנה מצויינת, מבין מנות השרימפס הטובות שטעמנו בשנים האחרונות. המנה הגיעה עם שתי תוספות: הראשונה, סלט קיסר- טעים מאוד, לבבות קטנים עם קרוטונים גדולים ורוטב בדיוק כמו שצריך, והשנייה, תפו"א טעימים אבל סטנדרטיים, מזכירים טעם ביתי לטוב ולרע. היתה ציפיה לקצת יותר פריכות מבחוץ. השרימפס, כאמור, תענוג לחיך.


לפני
ואחרי


כבדים על הפלאנצ'ה (29 ₪) – היו טעימים מאוד עם ריבת הבצל מעליהם, למרות שהגיעו עשויים יותר ממה שביקשנו. 

התרכזנו בכבדים זנחנו את הפלאנצ'ה


צ'וריסו א-לה פלאנצ'ה  (32 ש"ח) – הגיעה נקניקית טלה אחת משובחת וטעימה, ונקניקית צ'וריסו אחת מאכזבת. הזמינו לכם פעמיים טלה, ותהנו כפליים, לצד קרם החצילים ורוטב הפלפלים.

אנחנו חבבנו יותר את נקניקית הטלה
לסיום קינחנו בקראמבל תפוחים - הברקה של התפוחים ששרו בסנגריה, ואם הבצק היה מקבל עוד שתי דקות של אפייה, זה היה נגמר נהדר. גלידת הויסקי שליותה את המנה היתה מעולה.

תפוחים טעימים ובצק כמעט מושלם

איך נסכם את הקאבסה? טעימה מאוד, אופציה ראויה במיוחד במתחם פארק המדע, ומתאימה גם לאותן פעמים שמישהו מאוד רוצה סושי והשני ישמח להכל מלבד הדגים הנאים. 8.4 במדד נילי & עופר  



קאבסה, רח' המדע 2, ממש בכניסה לפארק המדע, רחובות

אין תגובות: