nili maman photography

יום ראשון, 13 בפברואר 2011

מזמן לא היה לנו מתחם חדש בגטו TLV

אז שלא תגידו שלא ידעתם, הנה הוא בא ועולה המיתחם הזוהר הבא, מהרו ולכו לפקוד אותו, כי בדרך כלל ימיהם קצרים מדי.
אפשר לחלק את אופן התפתחות המתחמים המסחריים הטרנדיים לשניים, אלו שהם יוזמה ציבורית, כמו למשל מיתחם התחנה המהולל, ואלו שהם יוזמה עצמאית, כמו למשל שינקין אי שם בשנות ה-80, או גן החשמל בערך מתחילת העשור, עם פתיחת קפה LOVEAT . השמועות טוענות שימי הזוהר של המיתחם מאחוריו, שהחנויות שם הולכות ונסגרות בקצב מהיר מדי.
בדרך כלל מגיע חלוץ, העליה הראשונה, אם תרצו, ואחריו עולים ובאים מעצבים ומעצבות צעירים.
אז איפה זה אתם שואלים? רחוב אבולעפיה. החלוץ המרכזי הוא רחוב קסטיאל, כלומר חנות הרהיטים שחולשת על אסופת מבנים ענקיים, בתוכם חללים רבים שנערכים בהם אירועים, השקות ותערוכות שונות. אני ספרתי במו אצבעותי שתי חנויות "מעצבים", וחנות תיקים של המעצבת עינת סקולסקי , עם כל חיבתי לבעלי חיים, אני מאוד אוהבת ריחות של תיקי עור, אז מי שלא אוהב שלא ייכנס. השאר יהנו להריח סחורה משובחת ומעוצבת, כרגע בהנחות של 50%.
SKALSKI

מצאתי שם גם את הסטודיו של סמי.ד. לסמי יש חנות מקסימה בנווה צדק (עוד מיתחם שהיה והווה), אבל אני מאוד אוהבת לראות את סביבת העבודה של האמן. סמי עושה כלים נפלאים, שמאופיינים בצורות פיסוליות והמון זהב.
SAMI D

למי שרוצה להסתפק בפחות יש חנות סוג ב' של הוניגמן. מזרחה משם ראיתי סטודיו שמלמדים בו שיעורי תורה בשילוב עם פיסול (!), ומשם אפשר לצאת לרחוב קיבוץ גלויות שמאגד בתוכו מיבחר אאוטלטים, נעליים (קליגולה ודיסקו רוסו), הלבשה תחתונה, המון חנויות של מנורות, וכמה חנויות משובחות של כלי בית. 

אין תגובות: