nili maman photography

יום חמישי, 23 במאי 2013

hagara stuff - pop up

המון זמן שלא יצא לי לארח אמן או מעצב ישראלי, בהגרה (המותג, שמה הגר בן ישי) נתקלתי במרחב הוירטואלי, בטוויטר, ואחר כך הרחבתי את ידיעותי בנושא בפייסבוק. לא שאני אזהה אותה ברחוב, אבל את הסגנון הייחודי שלה בעיצוב אני בטוח אזהה. 

אני מאוד אוהבת את העולם הפלאי שהיא יוצרת, הוא גם מפחיד וגם משעשע ובעיקר לא מותיר אותך אדיש, או אפילו אדישה. 

הגר היא בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר, היא חובשת שני כובעים, בימים היא מעצבת גרפית ומאיירת, ובלילות היא מרססת, לכאורה, בטח לכאורה, את המרחב האורבני בהגיגים ושקנאים.
הגר יצרה סדרת קולאז'ים, כשישבה בביתה מובטלת וחיפשה עבודה (ולחשוב שיאיר לפיד רוצה "להגדיל את שיעור התעסוקה בקרב מובטלים כרוניים").


"שליחת קורות החיים די ייאשה אותי, והחזרה לעיצוב ולאמנות הייתה האסקפיזם שלי. סוף סוף יכולתי לעשות מה שרציתי, בלי בריפים. ברגע שהעניין התחיל לתפוס תאוצה – לא יכולתי להפסיק".

השלב הראשון ביצירת העבודות מתחיל בליקוט ואיסוף של חומרים ברחבי הרשת, בבלוגים, או טאמבלרים, שעוסקים באיור, מוסיקה, עיצוב, תרבות ועוד. מה שהיה איסוף מקרי של דימויים, הפך לרכישה מסודרת שלהם גם כדי להימנע מהפרת זכויות יוצרים, וגם כדי להגיע לרמה גבוהה יותר של הדימוי באיכות וברזולוציה.


ואז מגיע שלב הקולאז', הדימויים שנבחרו לקוחים מעולמות שונים – החל ברקעים צבעוניים מאוד ורועשים וכלה בתמונות רטרו ישנות בשחור לבן. כך שביצירת הדימוי הגר מספרת סיפור או מבקשת לבנות סיטואציה מטרידה ועוכרת שלווה, משהו שאי אפשר להתעלם ממנו, לטוב ולרע. העבודה שלה היא, על פי רוב, מאוד אינטואיטיבית – היא לא עובדת עם סקיצות, ולעיתים רחוקות יש לה תכנון מוקדם של הדימוי הסופי, כך שבסופו של דבר נוצר דימוי מפתיע וחדש, גם בשבילה.

אלו תיקים נהדרים

מחר תתקיים מיני תערוכה שבה תציג הגר את עבודותיה, בשיתוף עם 
The pop up gallery                                                                           בתערוכה יימכרו הדפסים גדולים של העבודות ותיקים אובר-מדליקים שעיצבה בעצמה.

יש לה גם טאמבלר נהדר.

אין תגובות: