nili maman photography

יום שני, 11 במרץ 2013

jul and lilla my :עיצוב ישראלי

בסטודיו של ג'ול ולילה מי פועלות שתי מעצבות, האחת יוצרת ומעצבת תכשיטים והשניה מעצבת בגדים.
את ג'ול (יוליה גסין) פגשתי לראשונה במקרה באחד משוקי האקססוריז, בהמשך הגעתי לסטודיו שלהן ששוכן באחת השכונות החביבות ביפו, במיתחם נגה.

בקשתי מהן לספר קצת על עצמן, על עבודתן המשותפת ועל היצירה שלהן.


ג'ול (יוליה גסין) מספרת: "הכרנו ב-2010 כשהזמנתי את נטלי להשתתף במכירת מעצבים שאירגנתי, היא השתתפה בכל מכירה שאירגנתי מאז ונוצרה בינינו חברות מקסימה. מאוחר יותר בשנת 2012 כשהחלטתי לחפש מקום לסטודיו פניתי אליה כי ידעתי שאני רוצה שותפה למקום, ואני רוצה אותה".
צילום: גלעד בר שליו

שתיהן מושפעות מהעולם הגדול, ג'ול מושפעת בעיקר מעולם הפנטזיה והילדות, מאומנות רחוב, ומשווקים בלונדון. ונטלי שואבת את ההשראה שלה מטיולים בעולם, היא אוהבת לחקור חומרים חדשים, טכניקות מעניינות של עבודת יד מכל מיני מקומות ובעיקר אנשים. שתיהן אוהבות את הרחוב את האנשים שבו ואת השווקים הפתוחים והבלתי ממוסדים שפועלים בו. מה גורם לאנשים לפעול, ואיך זה מיתרגם ללבוש. הקשר הזה בין פסיכולוגיה ללבוש תמיד נמצא אצל נטלי במחשבות כשהיא בונה קולקציות. "גם אצל הלקוחות שלי, אני מתבוננת, רושמת לי הערות ובעיקר לומדת מהן הרבה על מה הן רוצות-ובעיקר מה הם צריכות מבגד".

"חוץ מזה מוזיקה! כל תהליך העבודה שלי משתנה בהתאם למוזיקה שאני שומעת באותו יום, ואני תמיד אוהבת לגלות להקות או אמנים חדשים, זה מרגש אותי באותה מידה כמו לגלות בד חדש".

ערימות של ממתקים


היא מאוד אוהבת לקנות בגדים, וקונה בעיקר ברשתות הגדולות והזולות, לצערה, היא מוסיפה, אבל מאוד אוהבת מעצבים ישראליים כמו Pioopioo, mona, חנית חן ורבים נוספים.

שמלה שחורה, עם טוויסט




ג'ול עשתה את לימודי התואר הראשון שלה בעיצוב אופנה בIED במילאנו, נטלי השתתפה בכמה קורסים בשנקר ובגילדה, ובקורס צורפות פרטי.



"הרבה פריטים של JUL נוצרים בעקבות רצון או צורך שלי בפריט כלשהו שאני לא מצליחה למצוא, אז אני פשוט מכינה לעצמי ואם זה משתלב בקולקצייה אז אני גם מייצרת אותו לקהל הרחב".
בין המעצבים שהן אוהבות בארץ ובחו"ל הדרמטיות הבלתי אפשרית של אלכסנדר מקווין, את אן דמולשרייר, ריק אוונס, ויויאן ווסטווד, סנדרה באקלנד ועוד רבים וטובים. בארץ אניה פליט, לי קורן, שרון ברונשר ועוד רבים ומוכשרים.


חצאיות מונחות על פרקט וחתולה חוצה
הן מתכננות להמשיך לעבוד קשה ולהתרחב לעוד חנויות ונקודות מכירה. מתוכננים כמה שיתופי פעולה שבקרוב יראו אור ועוד הרבה הפתעות,  הן גם מתכננות להרחיב את המכירות ברשת לחו"ל ולפתח את הפעילות בסטודיו.


טיפ אופנה על זמני - תעזי, אל תפחדי להתנסות ולחקור. לפעמים יצליח לך יותר ולפעמים יצליח לך פחות.

אין תגובות: