nili maman photography

יום שני, 19 במרץ 2012

מכירה

איך להסביר מחדש את הברור מאליו.
שוק האופנה העולמי בכלל, והישראלי בפרט, מדיר ומתנערר מנשים (וגברים) במידות גדולות. כל כך הרבה דיו והקשות על המקלדת נשפכו על הענין הזה, ועדיין הסנה לא אוכל. הנה בקצרה זכרונותי מ-4 עשורים, וקצת יותר , של חיים בגיזרה שמנה, ילדה שהולכת לקנות בגדים בחנויות של מבוגרים, השתקה בצורת בדים שחורים חסיני אש, דרך שתי רשתות בלבד במידות גדולות, שמעליבות את הקונות במבחר העגום, שהן נוהגות למכור, בדרך עוד כמה מעצבים שחוצים את הקווים ועושים מעשה אמיץ, והנה בחמש השנים האחרונות שינוי ופריחה, צצו נשים רבות שקוראות לשינוי, שדורשות שינוי, שעושות שינוי- ועדיין מצבנו לא טוב.
נכון, יש לכאורה יותר אפשרויות, נכון, אנחנו לא יוצאות לרחוב עירומות, אבל עדיין אנחנו חוות מחסור, השתקה ובעיקר התעלמות מופגנת.
בשנים האחרונות יש האצה גוברת והולכת בפתיחתן של סניפי חנויות בגדים של רשתות גדולות מחו"ל, כגון כך וכך, אין דחיפות להציע להן פרסומת נוספת. כולנו קיווינו שהבשורה תגיע גם אלינו, אבל במקום זה קיבלנו במקרה הטוב חדר אפל במרתפי חנויות הענק, עם מבחר עלוב ובעיקר מעליב, ואנחנו במחאה לא קנינו את זה, והמחלקות האלו נעלמו- כמה לא מפתיע.
כמות מעצבי האופנה שצצו ונעלמו גדלה והולכת, והסיבות לכך רבות, גם בגיזרת העיצוב למידות הרגילות, לכאורה, המצב עגום, שוק המעצבים של המידות גדולות סופג מכות קשות יותר.
אז מה כן? ואיפה אנחנו יכולות לפרוח? בשני מקומות קרובים ומנוגדים בקניות באינטרנט, תחום שאינני מתמחה בו לצערי, ומכירות ביתיות, שם הסחורה נבחרת בקפידה על ידי המארגנות, שמפיקות ועורכות את המכירה, כשהן רואות בעיני רוחן את הצרכים של הקהל אליו הן מכוונות.
הנה דוגמא לאחת כזו שתתקיים בשבת הקרובה שמארגנות, עורכות, מפיקות ובוחרות פריטים בקפידה ענבל מימרן וגאלה רחמילביץ'.
המעצבים:

- פראו בלאו - בגדים בגזרות נשיות, מתמחים בהדפסים מיוחדים, טווח מידות רחב.
- איגור - טווח מידות רחב, סגנון חופשי, אוורירי, עובד לרוב עם טריקו.
- Honey B - קו נשי וסקסי עם טוויסט, ליום ולערב, קיים עד מידה 48, וניתן להזמין מידות נוספות בהזמנה מיוחדת.

- סימטריה - של המעצבת הצפונית (יקנעם עילית) מרסיה גליקסמן - מתמחה בבגדים לנשים בעלות קימורים.
- Say - הסטודיו של הסטייליסטית גאלה רחמילביץ' שמיבאה שמלות ערב מארה"ב במידות גדולות בלבד.

- גושטוזה - מיכל מעצבת בגדים צעירים ויחודיים, מייצרת לנו במיוחד למכירה בגדים במידות 44-48

- Little Noodle - קו שמתאים לטווח רחב של מידות, מתאים גם לנשים בהריון.


טווח מחירים: בגדים 160 עד 1200; תיקים 180 עד 800; תכשיטים 100 עד 400 
פרטי האירוע בפייסבוק

אין תגובות: