nili maman photography

יום שבת, 18 במרץ 2017

טעימות: טאיה

ההזמנה שהגיעה במייל מהיחצ"ן הכניסה אותנו לדילמה הקבועה – מחד, היחצ"ן מצ'פר ומצפה לפרגון, ומנגד, צריך להיות כנים עד כמה שניתן. הפעם, למזלנו, לא היה דיסוננס קורע לב, ובכל מקרה, הרי גם הדבש וגם העוקץ.

השתתפנו בארוחת בלוגרים במסעדת TAYA האסייאתית שבמרכז המסחרי בקדימה. המסעדה הוקמה על ידי שלושה שותפים מתחום המסעדנות, שרצו לפתח אפשרויות בילוי מחוץ לתל אביב. הם נולדו וגדלו באיזור, ורצו "להפריח את השממה הקולינרית" בסביבה. מסעדת טאיה, שפועלת מזה כשלוש שנים, אינה המסעדה הראשונה שלהם, והם מגיעים דווקא מרקע איטלקי. כידוע, מטבח איטלקי שמופיע במערכה הראשונה, יופיע בצלחת השלישית. הדגשים של המסעדה, כפי שנמסרו על ידי הבעלים הם חומרי גלם ועיצובי מנות של דרום-מזרח אסיה. נראה בהמשך איך ישתלבו השניים יחדיו.

הראשונות:


לנשנוש הוגשו חמוצים בסגנון אסייתי, טעימים טעימים.
למנות ראשונות סלט פאפיה ירוקה בסגנון תאילנדי, שהיה מוצלח מאוד  - חריף ומרענן עם כוסברה וג'ינג'ר.
קלאמרי בונד - רצועות קלמארי מגולגלות, קטנות, חמודות וטעימות.


ספיישל סלמון ואצות ווקאמה - סשימי של נתחי סלמון טרי, בעיצוב יפה יפה. היה טעים, אם כי הטעמים לא לגמרי השתלבו משום מה.

סייגון צ'יקן - גיוזה ממולאת בעוף בטעם של קארי ירוק וקוקוס. זו היתה מנה מצויינת ומפתיעה: בדרך כלל הגיוזה מגיעה בכל מקום בנפרד עם רוטב בצד. פה הכיוסונים החמודים הגיעו מוקפצים ברוטב עשיר. היה מוצלח מאוד, אל תפספסו.

מרק גיוזה תאילנדי - טעים, טעים, טעים, טעים, הצלחות לוקקו. מרק חריף בסגנון תאילנדי, בטעמי קוקוס, כוסברה, צ'ילי וציר צדפות, עם מרקם עשיר.


העיקריות:
בו-לוק-לאק - נתחי בשר על אורז, עם רוטב טעים, מתוק-מלוח. מנה רגילה לז'אנר.
ציקן טו-סו - זוכרים קוביות עוף בטמפורה מהמסעדות הסיניות? אז זה-זה, עם טעם מעודן וטעים טעים עם קצת רטרו של האיייטיז.
פיסטוק נודלס - נודלדס ביצים מוקפצים עם ירקות טעימים, מנה טעימה וירקרקה מפיסטוק. השילוב מעניין, זללנו.

סושי!
הסושי של טאיה היה טעים, והגיע במגוון טעמים והרכבים. היה ויכוח במערכת האם היה כדאי לתבל קצת יותר את האורז, אבל לנוכח העובדה שלא נותרה חתיכה לרפואה, כנראה שלא היתה בעיה לסועדים :)

קינוחים:
אחרי כמויות האוכל, רגע לפני העילפון, קינחנו במתוק.



הנמסיס קוקוס - קינוח שהוא בין עוגה למוס שוקולד עם רוטב תותים, ובננה לוטי - מעין קרפ מגולגל יחד עם בננות ושוקולד.  היה לא רע, אם כי לא כולם חובבי שילוב פירות ושוקולד. זה לא הפריע, לא סבלנו.





נסכם: טאיה היא אסייתית מוצלחת,עם ראשונות מצויינות ועיקריות טובות וטעימות. המחירים - כנהוג בתחום האסייאתי. האווירה נעימה מאוד, מתאימה בשעות היום למשפחות ובערב גם לדייטים. לא לוותר על הסייגון צ'יקן והמרקים!
בתאבון :-)

מילים: עופר איתן, תמונות: נילי ממן

אין תגובות: