nili maman photography

יום רביעי, 15 במאי 2013

סלון מרי

לצורך כתיבת הפוסט הזה נדרשתי לפשפש בזכרונותי ולנסות להיזכר מתי קניתי את החזיה הראשונה שלי, הניסיונות העלו חרס. זה היה נורא מזמן, והיה פאדיחה רצינית, לכן זה כנראה מתוייק במחלקת המודחקים. הייתי צעירה מדי, פחות מ-12, ילדונת שמנמנה, ולילדים בכיתה היתה נטייה להתלהב מענין החזיות, כשאני אומרת להתלהב אני מתכוונת לזה שהם נהגו למשוך לנו בחזיות מאחורה, אני זוכרת שזה היה לא נעים, וזה  לא מפתיע, נכון? 
היצר המרדני שבי שעובד במלוא המרץ, גם בגיל 45, ממשיך להתייחס לזה כאל מיטרד, אבל אם אני אשים בצד את השריטונת הזאת, אני מודה שחזיה טובה עושה נפלאות לגיזרה, מרימה אל על את הציצי, משטחת מעט את הבטן ויוצרת טאליה צרה יותר, והרי זה מה שכולנו רוצות, בלי להפסיק לאכול, זה הדיל הכי טוב בעיר.
קניית חזיות נעה בין חנויות שמוכרות חזיה בזיל הזול, קחי מה שתרצי, כמה שתרצי, נו לא אכפת, ועד לחנויות בהן המוכרות מקריבות מעצמן, ומוכנות לעשות למענך כולל מישמוש הציצי, כדי לתת דיאגנוזה מדו-י-קת, לגבי המידה שתהלום אותך ביותר.
בסלון מרי ברחוב עמק רפאים בירושלים חגגה בעלת המקום רותי אקרמן-דנה יום הולדת 55 לעסק המלבב שלה. היא ירשה אותו מאימה שניהלה אותו במשך 33 שנים, רותי שם *רק* 22 שנים, היא מכנה את עצמה דוקטור ציצי, ואי לכך צייתתי לה ומייד התפשטתי כדי לקבל הערכת מצב. היא התאימה לי חזיה שאני מניחה שאף פעם לא הייתי מגיעה אליה בעצמי, מידה D, היא לא המידה שלי, לפחות לפי הדעה שיש לי על עצמי, קצת מצחיק אני יודעת, אבל קשה לנו להשתחרר מהרגלים ישנים, גם בתחום מידת החזה. ומנומר? אני? תרשו לי לפחפח, יש אהבות שמקומן בארון המבוכה. גם איסוף הציצי אל תוך החזיה, הוא לא משהו שיש להקל בו ראש, יש דרך ללבוש חזיה, או כמו שאומרת רותי: "את הקיצוניים למרכז!". 

שני גורי נמר חמודים
הנה לפניכן הדגמה חיה, עם התשובה בפנים, מקווה שתסכימו איתי שיש שינוי ואף מבורך.


ומילה על החגיגות עצמן, יש משהו שונה, כמעט תמיד, בהשקות ואירועים יחצניים שמתקיימים בירושלים, אפשר לצחוק על זה שזה ארכאי, קצת מנותק ובעיקר לא תל-אביבי, אבל היה משהו מקסים לגמרי בחגיגת היום-הולדת הזאת, היא התקיימה ברחוב, עמק רפאים, אחד המקסימים בעיר, כשכל בעלי העסקים תרמו ממרכולתם לטובת החגיגה, והיה להקונת שניגנה שאנסונים צרפתיים, שזה תמיד גם משונה, אבל גם נורא נחמד. לעוד הרבה שנים של חזיות ומחוכים.




לכו לבקר את סלון מרי, כדאי, היא מקסימה, חייכנית וסובלנית, בדיוק כמו שצריך.
סלון מרי, עמק רפאים 24, ירושלים

אין תגובות: