nili maman photography

יום שלישי, 8 בפברואר 2011

טעימות: למון קארד וקרם קלמנטינות

או אולי קלמנטינה, יסלחו לי הפרדסנים.
אנחנו בעיצומו של חורף, חורף יבש ומתסכל. אני שייכת לעדת אוהבי החורף ומתמלאת צער כשהשמיים בהירים מדי לאורך זמן. הגוף שלי צריך את ההפוגה הזאת, שאם לא כן הוא חווה שמונה חודשי קיץ, מה שמשבש עלי את דעתי, הקלה ממילא.
פסטיבל דרום אדום (אני חשבתי שזו מחווה לסקאדים, משום מה) מתקיים זו השנה השישית. הוא נמשך לאורך כל חודש פברואר ומציע חוויות טבע, קולינריה ותיירות חקלאית בחבל הארץ המכונה צפון הנגב.
האדום הוא מרבדי הכלניות שאמורות להיפרס בחסות הטבע בואדיות ובחורשות באיזור, אלא שהשנה הן קצת מתעכבות ומופיעות, כמעט בטעות, אחת פה, ועוד אחת שם. אני מקווה שהגשמים של השבוע האחרונה יגרמו להן לפרוץ.
אז יש את גשר החבלים המקסים של נחל הבשור, שמסתבר שאני פחדנית מדי כדי לחצות אותו ויש כמה חוות שמייצרות גבינות ומוצרי חלב, שרמתן מאוד לא אחידה. ויש גם תיירות חקלאית, חוויה משמחת במיוחדת למשפחות וגם לרווקים שצריכים בכל זאת לאכול, הסיור בין שדות הקיבוצים השונים, מלווה בהסברים ובשיא (!) הקטיף. אנחנו התארחנו בקיבוץ כיסופים וליווה אותנו רפי, שהיה מאוד נחמד וסובלני ואביר (הוא הציל אותי כשנעלי שקעה בבוץ בניסיון נואש לקטוף תפוחי אדמה).

קטפנו גם לימונים ומנדרינות ואני רוצה להעלות כאן שני מתכונים אהובים עלי ביותר, מאוד דומים באופיים, קרם קלמנטינות ו-lemon curd (לא יודעת איך אומרים את זה בעברית).





קרם קלמנטינות/ מנדרינות 
את המתכון לקרם הקלמנטינות אני שומרת משנת 1999, המתכון של נירה רוסו, והתפרסם בטור המקסים שהיה לה בעיתון הארץ. הוא התפרסם בחודש מרץ, לפי עונת הופעת הפרי בחנויות, אני עשיתי אותו עם המנדרינות והוא יצא מעולה.


חומרים:
10 כפות מיץ קלמנטינות בשלות /ומנדרינות
5 כפיות מיץ לימון
קליפה מגורדת מקלמנטינה אחת
קורט מלח
6 חלמונים
3/4 כוס סוכר (או פחות למי שאוהב יותר חמיצות ופחות מתיקות)
6 כפות חמאה נמסה


מכינים כך:
את כל החומרים שמים בקערה ומערבבים לבלילה חלקה, בבלנדר או מעבד מזון.
מעבירים לסיר ומחממים על להבה נמוכה תוך בחישה מתמדת 4-5 דקות, או עד שהבלילה מתעבה.
שמים בקערה לא גדולה ואת הקערה מניחים בתוך קערת מי קרח. מניחים את הקערה להצטנן, בוחשים מדי פעם ואז מכניסים למקרר להתקרר.
אפשר להגיש עם פיסטוקים קצוצים- כך במתכון המקורי. לא ניסיתי, אני זוללת את זה ככה.



lemon curd


(אני לא זוכרת מאיפה המתכון הזה , אולי של דיליה סמית האנגליה, אולי סתם דגתי אותו ברשת)

זה סוג של פודינג/קרם לימון. טעים במיוחד. מומלץ להגיש עם כפית.


זה משלוח שהכנתי למתנות לראש השנה. (עודכן בספטמבר 2018)



חומרים:
3 ביצים גדולות
80 מ"ל מיץ לימון
כפית של גרידת לימון
150 גר' סוכר (שוב זה די הרבה ואפשר להסתפק בפחות)
4 כפות חמאה





מכינים כך:
בקערה על גבי סיר מלא במים חמים, שמים את הביצים, הסוכר ומיץ לימון. על אש נמוכה מערבבים את התערובת עד שהיא מסמיכה, משהו כמו 10 דקות. יש לערבב כל הזמן כדי למנוע היווצרות גושים.המירקם צריך להיות דומה לרוטב הולנדייז או שמנת חמוצה. להסיר מהאש ולסנן. לחתוך את החמאה לחתיכות קטנות ולהוסיף לתערובת. לסנן את המסה, להוסיף את גרד הלימון ולהניח לזה להתקרר. הוא ממשיך להתעבות גם אחרי הקירור, כדאי לאחסן בצנצנת. יחזיק מעמד במקרר כשבועיים,ת'כלס זה נגמר תוך חמש דקות.





סעו לדרום וחפשו כלניות.

אין תגובות: