nili maman photography

יום ראשון, 13 בינואר 2013

burger saloon טעימות:

ההחלטה להמעיט באכילת בשר ומוצרי חלב מציבה בפני, כצפוי, לא מעט דילמות. השאיפה לצמצם את צריכת המוצרים האלו לא נובעת מעניני טעים-לי, לא-טעים-לי, אלא ממניעים אידיאולוגיים כאלו ואחרים. אני מאוד אוהבת מוצרי חלב, בעיקר גבינות, ומאוד אוהבת לאכול בשר, אם כי עלי לציין שככל שאני אוכלת פחות מזה, הגוף פחות עומד בעיכול של כל הג'אז הזה.
ומלבד הדילמות הללו, יש הזמנות מפתות שנוחתות בתיבת המייל שלי, כזו היתה גם ההזמנה לדגימת סניף ראשון של מה שעתיד להיות רשת המבורגריות Burger Saloon, הראשון בשלישיה שנפתח בחיפה בהיכל הספורט ברוממה (ולא ביד אליהו :) ) מפתה לא בגלל ההמבורגר, אלא בעיקר בגלל הטוויסט בסיור הזה, במקום ממנו מקבלים את הבשר. הבשר מגיע מחוות בקר ששייכת לשני השותפים רמי דותן ואמיר טלמור , שמנהלים גם את מסעדת לימוזין ברמת ישי. הפעם מלבד טעימות, זכינו לבקר בביתן של הפרות.




רמי גינת שמנהל את החווה, עוסק בגידול בקר קרוב ל-40 שנה, את שירותי הצבאי עשיתי בנח"ל, בקיבוץ נווה איתן, שליד בית שאן. רמי ניהל שם את חוות הבקר שהיתה שייכת לקיבוץ, החווה היתה ברמת הגולן, ומי שזכה לעבוד בה היה לא פחות מאליל, אולי אפילו אל.


רמי גינת

אמיר טלמור

חוות הבקר שמנהלים השניים כיום נמצאת בקצה הישוב תמרת, בנקודה הגבוהה ביותר בישוב, היא ממוקמת על ראש הגבעה (עומדת פרה), ומשקיפה לקריות שבצפון, אפילו רואים פיסת ים, לחיפה, מגדל העמק וכל ישובי האיזור.
הפרות נראות מרוצות, יש להן מרחב נוח, הן ניזונות מתערובות איכותיות ויוצאות למרעה באיזור. אני שמחה לבשר שיש לי סוג של אוטיזם, שמונע ממני מלבצע את הקישור הלוגי הבא:
הנה פרה חמודה > הנה המבורגר.

בעיני אלו שתי צורות קיום שונות לחלוטין, הנה חוות בקר נאה, מרווחת, נעימה, שעושה חשק לברוח אליה בסופי שבוע, והנה ההמבורגר, רגע עוד לא הגענו אליו.
בחווה כיבוד אותנו בקפה ומאפים מעולים, מעשי ידיה של בתו של רמי, היה חשש כבד שלא יוותר מקום למנה העיקרית. חשוב לטעום, חשוב להתעכב, אם יצא לכן/ם.
בדרך מנקודה א' לנקודה ב', למדנו שקציצת בשר של מקדולנדס מכילה ככל הנראה כ-3% בשר, לעומת הבשר שיוגש לנו בהמשך שמכיל 100% בשר, את תקפותה של הטענה, גיליתי אחר כך בבית כשציליתי בעצמי את הקציצות שקבלנו לטעימה, שהפרישה רק שומנים חמודים, ללא נוזלים כלל.

משם שמנו פעמינו למסעדה, רויי טבע ורוגע, כיאה לעירונית בשנמתה. המסעדה, או שמא יש לקרוא לה מזנון מהיר, אולי זה נשמע פחות טוב, אבללא במקרה הזה, כי יש כבוד רב למרכיבים ולאיכות החומרים שמוגשים לסועדים, גם במתכונת של מזנון מהיר.
הגענו לשם בקבוצה גדולה למדי של אנשים, מעל 20, קבלנו את ההמבורגים בסוג של פס ייצור המוני, כלומר בי לברר מה דרגת הצלייה המועדפת על כל אחת ואחד.
בשר טרי, לחמניה מצוינת, צריך רק דרגת צליה לפי רצון הלקוח
זה די פגם בחוויה לטעמי, דגמנו גם המבורגר הודו ועוף, שהיו קלילים וחביבים ואני במסגרת מחויבותי לצמחונות (!!!) טעמתי גם המבורגר צמחוני שלא היה כל כך מוצלח, דחוס וחסר מעוף. טעמנו גם סלופי ג'ו שהיה מצוין.

הגבינה מסתתרת בתוך ההמבורגר

המחיר לארוחת-דיל, כשמתקיימים משחקים ואירועים בהיכל ויש תור צפוף, עומד על 47 ש"ח והוא כולל המבורגר, צ'יפס ושתיה, הצ'יפס, אגב, וגם הלחמניה, היו מעולים.

קינוח מצוין

הקינוח, שוב מעשי ידי בתו של רמי דותן, היה כל כך טעים, נרשמו התקטטויות כפיות בצלחת.

burger saloon
רחוב פיקא 39, היכל הספורט רוממה, חיפה
רחוב אלונים 2, קרית טבעון



אין תגובות: