nili maman photography

יום רביעי, 16 בינואר 2013

טעימות: עוגיות צימוקים, אגוזים וקינמון

התחשק לי להכין עוגיות, שלחו אותי לנענע10, ונתקלתי שם במתכון לעוגיות קוואקר. מה שהזכיר לי את המתכון הישן הזה שיש לי בבית, גזיר עיתון ישן, של נירה רוסו, משנת 1995, מעיתון הארץ,  שנקרע והוכתם, והייתי צריכה לנחש חלק מהמרכיבים וגם את זמן האפיה.


מתכון מעט מרוט לעוגיות נהדרות
לפני שהמתכון יוכחד לגמרי, אני אנסה לשחזר אותו כאן.

חומרים לכ-30 עוגיות:
100 גר' חמאה או מרגרינה (חס וחלילה) מרוככת 
1 כוס סוכר חום, מהודק היטב
1 כוס סוכר לבן (לדעתי מיותר, אפשר חצי)
1 ביצה
1 כפית תמצית וניל
1 כוס קמח (עדיף קמח עוגיות "שטיבל", אך לא הכרחי) - כך במתכון, יודעים כמה שנים לקח לי למצוא את המוצר הזה בחנויות? קרוב ל-20
2 וחצי כוסות קווקר
1 כפית קינמון
חצי כפית סודה לשתיה
רבע כפית מלח
1 כוס צימוקים כהים
1 כוס אגוזי מלך קצוצים גס

הכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות צלזיוס. משמנים תבנית עוגיות.
2. מערבלים חמאה, סוכר חום, ביצה ווניל (כנראה גם סוכר לבן, טעות שנפלה במתכון המקורי). מוסיפים קמח, קינמון, סודה ומלח. מערבבים היטב.
3. מוסיפים קווקר, צימוקים ואגוזים (כאן הכל קרוע ויש לנו בלאק-אאוט במתכון)...כפות מלאות על התבנית במרווח של...מעוגיה לעוגיה, ואופים בשליש העליון של התנור ב-180 מעלות במשך??? (לא ידוע) דקות. אני מהמרת על רבע שעה כמנהגן של עוגיות.

ובשביל הקוריוז ולקראת הבחירות שייערכו בשבוע הבא, קבלו את הצד האחורי של המתכון, שימו לב לעו"ד ד.חנין, ידבר על לנין.



אני אישית הולכת להצביע לחד"ש. עשו מעשה נבון לכו להצביע, אל תוותרו, ואל תתייאשו, ולא לשכוח הסקרים זה לא הכל-ביבי יכול ליפול.




אין תגובות: