nili maman photography

יום שלישי, 25 בדצמבר 2012

טעימות: מסעדת על המים


ההזמנה שהגיעה במייל מהיחצ"ן הכניסה אותנו לדילמה הקבועה – מחד, היחצ"ן מצ'פר ומצפה לפרגון, ומנגד, צריך להיות כנים עד כמה שניתן. הפעם, למזלנו, לא היה דיסוננס קורע לב, ובכל מקרה, הרי גם הדבש וגם העוקץ.





הגענו למסעדת "על המים" בחוף השרון בהרצליה. הציפיות שלנו לא היו בשמיים, כי נראה שממסעדות על החוף אפשר לצפות בעיקר לשיפודים חרוכים וצ'יפס ספוג שמן, כולל תפאורת הכורסאות המתקלפות מצבע. כאשר התיישבנו הבנו שלא כל מסעדות החוף חייבות להיות כאלו: המסעדה היתה מעוצבת באופן נעים, יוקרתי יותר על המרפסת וחמים יותר בתוך המסעדה.

זיתים חריפים בעמבה (!) שהוגשו בזמן שעיינו בתפריט היו מפתיעים מאוד, במיוחד לאנשים כמונו שלא אוהבים את הצהבהב הזה.


כמנות פתיחה טעמנו קלאמרי על מחית חצילים, שהיה מוצלח מאוד, וקוקי סאן זאק עם אספרגוס על מצע מחית כרובית, שהדעות היו חלוקות לגביו  הטועמת אמרה שהיה מצויין, הטועם אמר שהקס"ז עשוי יותר מדי.  


קושקוש, קוקי סאן ז'ק

קלאמרי ממרוקו, באמת היתה בינינו קירבה גדולה ולא ברורה

 המשכנו עם תפריט הסושי, שהתחילו להגיש בשנה האחרונה במסעדה (המסעדה קיימת קרוב ל-26 שנה, היא הוקמה ב-1987, ובמיתחם קיימים גם מועדון יאכטות ושתי מסעדות נוספות השייכים לאותם בעלים). בזמן ההמתנה הרשנו לעצמנו לגלות קצת פיינשמקריות ושמנו לב שהצ'ופסטיקס הגיעו עם הלוגו והסיסמה של יבואן קיקומן במקום עיטור יפני נעים יותר או אפילו לוגו המסעדה ;-). בתחילה הוגשו לנו טעימות יפהפיות מהמגוון: סלמון וטונה צרובים קלות, קראנצ'י ספייסי טונה(אורז פריך, ספייסי טונה וביצי דגים) ואינארי (כיסון מטוגן של טופו) במילוי אורז וכבד אווז. היה טעים מאוד ושובה עין בהגשה.

ציורים קטנים על צלחת

המשכנו לרול סושי אבוקדו, סלמון אספרגוס וטאמאגו. היה מ-ע-ו-לה, עד כדי כך שלא נדרשנו למנהג הישראלי כל כך להטביע את הסושי בסויה. הטעם היה מושלם כמות שהוא. 
סליחה קולקטיבית מכל הטונות שבעולם, אתן כה טעימות

לאחר מכן סיימנו את פרק הסושי בניגירי של סלמון, טונה ודניס. הדגים היו מצויינים וטריים להפליא.


פשוט, קלאסי, טעים

לצד כל אלו צריך לציין את הג'ינג'ר. מה כבר אפשר לומר על ג'ינג'ר? שהוא לא מצנצנת שימורים. מיד שמנו לב שזה ג'ינג'ר שכובשים במקום, והוא טעים הרבה יותר מקרוב המשפחה הוורדרד שנוהגים להגיש במחוזותינו בכל הנוגע לסושי, מדובר באחד המקומות הסושי הטעימים ביותר שאכלנו בהם, ללא שמץ של הגזמה. נכון שליד הסושיות התל אביביות לא קשה להתבלט עם חומרי גלם טריים ועבודת יד מעולה, אבל הטעימות היו נהדרות ומוצלחות במיוחד בכל קנה מידה. 


השף המוכשר, יאמה סאן


סיימנו את הארוחה בקינוח דקואז לוז קקאו שהוגש גם הוא בצורה מרשימה מאוד. למרות שכל כולו על טהרת השוקולד ואגוזים, הוא לא היה מתוק מדי (שזו מחמאה).

הקינוח נאכל עד תום, המתיקות שלו היתה מאוד לא אופיינית, כלומר לא מתוקה מדי

באופן כללי הארוחה היתה מצויינתעיצוב המנות יפה מאוד, האווירה נעימה, וגלי הים בהחלט היוו תוספת מוצלחת. לצד זאת, זו אינה מסעדה לכל אחד, שכן המחירים בה יקרים להחריד, עד כדי כך שחשבנו שלא נכון לכתוב ביקורת על מסעדה שלא היינו אוכלים בה מלכתחילה בגלל החשבון הצפוי. אמנם האוכל היה טעים מאוד, אך לטעמנו המחיר גבוה מדי, ואם המסעדה מעוניינת למשוך קהל חדש, כדאי לתמחר מחדש את המנות.


לסיכום  אווירה נעימה, מנות מעוררות תאבון וסושי מעולה, קינוח טעים ומתוק במידה, אבל כל זאת במחיר יקר מדי.
על המים, חוף השרון, הרצליה.
טל: 057-9443332

אין תגובות: