nili maman photography

יום רביעי, 15 באוגוסט 2018

טעימות: עוגת שזיפים

אני מאוד אוהבת עוגות עם פרי, טארט טאטן, הוא למשל אחת החולשות הגדולות שלי, ויחד איתו כל עוגת תפוחים למיניה. עוגת שזיפים היא מעוגות הקיץ האהובות עלי, נדמה לי שנחשפתי לרעיון, הכה פשוט וכה ישראלי הזה, דווקא באחת מתכניות הבישול של ג'יימי אוליבר. 
כאן היא מוגשת בשינויים קלים, בעיקר כי לא כל כך היה לי כוח לחפש את המתכון המקורי.
בתבנית מורחים מעט חמאה ומפזרים מעט סוכר מלמעלה, אני הלכתי על סוכר חום, מדמיינת שזה פחות סוכרתי, יותר בריא. (זכותי למכור לעצמי סיפורים!)
מעל מניחים את השזיפים החצויים והמגולענים.

ועליהם יוצקים את הבלילה. ואיך מכינים את אותה בלילה, אתם שואלים, ובצדק.
מערבלים  את החמאה עם הסוכר, מוסיפים 2 ביצים, וקצת תמצית וניל. 

מוסיפים כוס קמח וכחצי כפית אבקת אפיה. אני הוספתי 2 כפות של גרנולה, רק שיבולת שועל בלי כל האגוזיאדה (שבטח היתה יכולה לתרום עוד קצת לקראנצ'יות של כל זה).
יאללה לתנור, כ-40 דקות ב-170 מעלות.
השזיפים הופכים לריבה אדומה-סגולה, לוהטת, הבצק מלמעלה רך ופריך .
ממש אפשר לדמיין קיץ כשאוכלים את העוגה הזאת. 


רשימת המרכיבים:
כ-8 שזיפים (אפשר להחליף אותם באפרסקים, אבל צריך למצוא את אלו שנצמדים לקריירה של אפרסק, ולא שוקלים להפוך לקימחיים). 
100 גר' חמאה
1 כוס סוכר
2 ביצים
תמצית וניל 
2 כפות גרנולה
1 כוס קמח
כ-1/2 כפית אבקת אפיה

אין תגובות: