nili maman photography

יום ראשון, 10 בינואר 2016

אנסמבל בת-שבע הלהקה הצעירה. Bill ועדיין

הדיסנונאס שקיים אצלי, במופעי מחול הוא הפער העצום בין העבודה הפיזית הקשה, שעושים הרקדנים, ובין האנונימיות הכמעט מוחלטת שלהם, בוודאי שבלהקות הגדולות כמו בלהקת בת שבע. אני מציינת כאן את המובן מאליו, אבל אחרי הצפיה אמש במופע של האנסמבל- הלהקה הצעירה, ההבנה הזאת התחדדה עוד יותר. היכולות הגופניות שלהם היו מפעימות, לא פחות. 

ולענין עצמו, המופע בנוי משני חלקים. החלק הראשון ועדיין, של דניאל אגמי. 
הרקדנים לבושים בבדי קטיפה, קרימזון-קינגים. הבמה בנויה מגומחות וברקע מדרגות. הלהקה היא אוסף של אינדוידואלים, שמשפיעים אחד על השני ומושפעים האחד מהשני. יש להם כוח כיחידים וכקבוצה. עלילת המופע אינטנסיבית, מרתקת, מותחת ומשעשעת לפרקים, חלק שלי חסר לרוב במופעי מחול, שנוטים להיות דרמטיים, לעיתים יתר על המידה. התאורה מופלאה ופס הקול מאתגר כשהוא קיים ועוד יותר כשאיננו קיים.

בהפסקה בין החלק הראשון לשני, אמרה חברה שהצטרפה אלי, שהמוסיקה היתה חסרה לה, הבטחתי לה שהיא תקבל מפסיק מזה בחלק השני, ואכן בסיום הערב הסכמנו שחסרונה של המוסיקה בחלק הראשון פתאום נשכח.

צילום: גדי דגון

צילום: גדי דגון

החלק השני, Bill של שרון אייל, עבודה שעלתה לראשונה בשנת 2010 ועולה כאן בביצוע מחודש. אם בחלק הראשון ראינו יחידים שנעים לבד או ביחד, בחלק השני יש לנו קבוצה. גוף שמורכב מ-19 רקדנים, שנעים בעוצמה ובנחישות קדימה ואחורה, אל תוך מוסיקה סוחפת עם עוד קצת תאורה מופלאה של במבי, ובגד שכל מטרתו היא כמעט ולא להיות, לחצוץ אך במעט בין הגוף ובין האוויר שיגע בו ובין העינים שישזפו אותו.

צילום: גדי דגון

ועוד הערה שלא קשורה בכלל למופע עצמו, שכאמור היה מעולה, מרתק ומהנה מאוד, חשבתי במהלך הערב, שזו חלקה קטנה של חילוניות, ופתאם עלו בי חששות שמא יפגעו לי, לנו, גם בזה.

רקדני אנסמבל בת שבע - הלהקה הצעירה:
איתי אקסלרוד, יעל בן-עזר, יותם ברוך, מאי גולן, עידו גידרון, צ'יאקי הוריטה, קלווין וו, לני חסין, סטפני טרויאק, מתן כהן, יערה לפיד, יונתן סימון, עמליה סמית', קורינה פריימן, צ'אן וונג קים, קייל שוריך. תלמידים: אופל מרקוס, אביתר עומסי

Bill 
יוצרים: שרון אייל וגיא בכר; מוסיקה: אורי ליכטיק; עיצוב תאורה: אבי יונה בואנו (במבי); עריכת פסקול: אורי ליכטיק, שרון אייל וגיא בכר; עיצוב תלבושות: שרון אייל וגיא בכר

ועדיין 
כוריאוגרפיה: דניאל אגמי; עיצוב תאורה: אבי יונה בואנו (במבי); עיצוב תלבושות: ארי נקמורה; 
עיצוב תפאורה: אמיר רווה

לפרטים על תאריכים קרובים והזמנת כרטיסים, אפשר להיכנס לאתר של בת-שבע

אין תגובות: